Kjøpsbetingelser & levering

Kjøpsbetingelser & levering

I våre kjøpsbetingelser finner du informasjon om betaling, levering, sporing samt retur og reklamasjon. Innholdet kan endres, og derfor bør du alltid lese dette før du gjennomfører et kjøp.

  • Fri frakt over 599,- (Gjelder "Pakke til hentested")
  • Hjemlevering fra 79,-* (Gjelder "Helthjem")
  • Fri retur i alle fysiske butikker*
  • Ved retur til nettbutikk betales returfrakt av kunde*

Betaling

Alle priser inkluderer moms og miljøavgifter. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til frakt, fakturagebyr m.m. 

Faktura
Fakturabetaling er avgiftsfritt hos oss! Les mer om faktura her. 

Konto og delbetaling 
Les mer om konto/delbetaling her.

Vipps
Ved betaling med Vipps blir pengene reservert på kontoen din. Det vil si at beløpet ikke er tilgjengelig for deg, men heller ikke overført til Princessbutikken. Først når varene blir sendt vil beløpet bli belastet. Les mer om Vipps her.

Visa/Mastercard
Ved betaling med kort blir pengene reservert på kontoen din. Det vil si at beløpet ikke er tilgjengelig for deg, men heller ikke overført til Princessbutikken. Først når varene blir sendt vil beløpet bli belastet.

Levering

Ordren ekspederes vanligvis innen to virkedager etter at du har bestilt. Ved særlig stor pågang kan ekspedering av bestillinger ta noe lenger tid.

Pakke til hentested (BRING)

  • Hent pakken selv på et av postens 1400 utleveringssteder
  • Leveringstid er 1-4 virkedager. I nov-des må noen ekstra dager påregnes. 
  • I løpet av få dager kan du spore din bestilling på posten.no med ditt ordrenummer
  • Fri frakt ved kjøp over 599 kr  

Pakke levert hjem (BRING)

  • Få pakken levert hjem til deg mellom 15-22. Posten varsler deg før levering.
  • Leveringstid er 1-4 virkedager. I nov-des må noen ekstra dager påregnes. 
  • I løpet av få dager kan du spore din bestilling på posten.no med ditt ordrenummer

Helthjem express

  • Få pakken levert hjem på dørmatten eller i postkassen
  • NB! I noen områder leveres pakken til ditt nærmeste utleveringssted
  • Større pakker som inneholder f.eks dyner, puter, solskjermingsprodukter og gardinstenger kan ikke leveres helt hjem, men til ditt nærmeste utleveringssted.  
  • Leveringstid er 1-4 virkedager. I nov-des må noen ekstra dager påregnes.
  • Når pakken er sendt får du en mail med sporingsnummer 
  • Når pakken er levert vil du motta en sms om dette
  • Les mer om helthjem her.

Hent pakke i Princess-butikk

  • Pakken sendes fra nettbutikken til valgfri Princessbutikk
  • Leveringstid er 7-10 virkedager
  • Butikken tar kontakt når pakken er ankommet og er klar for levering
  • Fraktfritt!

Klikk og hent

Når du reserverer varer i en butikk (klikk og hent) betaler du i butikken når varene hentes. Dette forutsetter at den aktuelle butikken har varen(e) i beholdning. Du kan velge «din butikk» og ikoner vil indikere hvorvidt butikken har varen(e) i beholdning, om det er lite igjen eller utsolgt.

Forbehold om utsolgte varer

Skulle noen av varene i din ordre være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning, vil du bli kontaktet per mail og kreditert for varen(e). Har du valgt Vipps, Visa eller Mastercard som betalingsmåte, fører vi tilbake pengene for varen(e) til din konto. Det kan ta noen dag før det vises på din konto. Har du valgt faktura (Afterpay) som betalingsmåte fjernes kostnaden for den/de utsolgte varen(e) på denne.

Utland

Vi leverer til Norge og Svalbard. Hvis du har opphold på Svalbard, og den enkelte varens salgspris er minimum 1250 kr inkl MVA, kan du få momsrefusjon. Les mer her. Send e-mail til nettbutikken@princessgruppen.no i etterkant av bestilling. E-mailen må inkludere ordrenummer og dersom du har betalt via faktura må du også oppgi kontonummer. Dersom du har betalt med Vipps, Visa eller Mastercard vil vi refundere momsbeløpet på kortet du brukte under bestilling.

Angrefrist – Nettbutikk

30 dagers åpent kjøp* 
Når du trykker Send bestilling kan ikke ordren endres eller kanselleres. Fra ordredato har du 30 dagers åpent kjøp. Du kan enten returnere varen(e) til nettbutikken eller returnere/bytte i valgfri fysisk butikk. Varen(e) skal være uskadd og i hel emballasje.
* Dyner og puter med brutt forsegling byttes ikke. 
* Ingen returrett på måltilpassede gardiner, solskjerming eller metervarer.

Retur til fysisk butikk – gratis
Du kan returnere eller bytte varer bestilt på nett kostnadsfritt i alle våre fysiske butikker. Om du har valgt faktura som betalingsmåte skal fakturaen betales i sin helhet og du får igjen pengene i butikken. Ta med din ordrebekreftelse som kvittering!

Retur til nettbutikk – kjøper betaler returfrakt
Hvis du velger å returnere varer direkte til nettbutikken, ved å bruke vedlagt returlapp, er det du som kjøper som er ansvarlig for returfrakten. Kostnaden varierer da den baseres på pakkens vekt når den sendes i retur. Beløpet trekkes fra retursummen. Når vi har mottatt returen, refunderer vi deg beløpet for varen(e) minus returfrakten. 

Hvis kjøpet er gjort med Vipps, bank- eller kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble gjort. Pengene vil være tilgjengelig på kortet i løpet av 5-7 virkedager ett at returen er behandlet av oss. 

Hvis kjøpet er gjort med faktura oppretter vi en kreditnota og vårt fakturaselskap står som ansvarlig for tilbakebetaling. Kjøper står ansvarlig for purregebyrer som eventuelt måtte påløpe ved retur av varer.

Ved retur til nettbutikk sendes følgende inn:

  • Vare(r) i uskadd og original emballasje 
  • Ordrebekreftelse 
  • Angrerettskjema (Finnes som vedlegg til din ordrebekreftelse du har mottatt på mail) 

Uavhentede pakker – kjøper betaler returfrakt

Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde. Når pakken kommer i retur til oss fra posten refunderer vi deg beløpet for varen(e) minus returfrakten. Om du har oppgitt feil kontaktinformasjon under bestilling, står du selv ansvarlig for dette, og må fullføre en ny bestilling om du fortsatt ønsker varene.

Angrefrist – Fysisk butikk

14 dagers åpent kjøp 
Det er automatisk deponering på alle standardvarer i butikken. Kom tilbake med kvittering og uskadet vare i hel emballasje innen 14 dager, og du får pengene tilbake. Du kan henvende deg i hvilken Princessbutikk du vil - det behøver ikke være den du handlet i.

Bytting av varer
Har du fått en gave og ønsker å bytte denne, kan du gjøre dette innen 6 mnd i en av våre fysiske butikker. Ta med byttelapp, kvittering, ordrebekreftelse (hvis varen er kjøpt på nett) eller annet kjøpsbevis, sammen med uskadet vare i hel emballasje.

* Varer som er kjøpt i fysisk butikk kan ikke returneres til nettbutikken.

 Bytting gjelder ikke: 

  • Spesialtilpassede bestillingsvarer som måltilpassede gardiner, solskjerming og metervarer.
  • Dyner og puter uten forsegling. Dette er kroppsnære produkter og kan ikke byttes eller returneres dersom varen mangler forsegling eller forseglingen er brutt.

Reklamasjoner

Vi gjør det beste vi kan for å sikre at våre varer holder forventet kvalitet. Dersom det likevel viser seg å være feil ved varen kan du ta kontakt med kundeservice på kundeservice@princessgruppen.no, eller en av våre mange butikker.

Se §27 i forbrukerkjøpsloven for videre informasjon og frister

Bytte av gaver

Bytt i fysisk butikk

Har du fått en gave og ønsker å bytte denne, kan du gjøre innen 6 mnd i en av våre fysiske butikker. Ta med byttelapp, kvittering eller ordrebekreftelse (hvis varen er kjøpt på nett) sammen med uskadet vare i hel emballasje.

Bytte gjelder ikke spesialtilpassede varer eller dyner og puter med brutt forsegling.